... :) ....

“Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over.”

Monday, October 24, 2011

sanggupkah???

assalamuailaikum ..

eh eh .. tiba tiba kelar tajuk pasal sanggupkah ni, apa kes erk ? huhu .. soalan penuh bagi tajuk entry kali ni .. SANGGUPKAH KITA BERKORBAN ?huhuh .. 
okay .. kat sini sape yang sanggup berkorban demi orang tersayang .. angkat tangan !!!! :) .. hmm .. its okay .. aku tau .. tengok soalan aku pun, korang dah teragak- agak nak angkat tangan kan .. mesti ada yang berfikir , sapa la yang sanggup kan nak berkorban kan ? tak ramai yang sanggup .. kalau nak lakukan pengorbanan pun mesti fikir sampai seribu kali kan .. huhu .. biasa laa tu . kalau aku pun , maybe sama .. huhu ..
tapi kan .. BERKORBAN ? hmm .. betul ke ada certain people sanggup berkorban demi orang yang mereka sayang even diorang tahu, last sekali , diri diorg yang terluka .. hmm ... tak ramai yang setuju untuk melakukan pengorbanan .. kan kan kan ?? :)
berkorban bukan bermaksud .. korban kan harga diri or maruah diri kita untuk orang yang tersayang .. itu dah nama keje kurang pandai laa kan .. maksud aku kat sini .. berkorban dari segi perasaan, jiwa or apa apa yang boleh buatkan orang yang kita sayang bahagia .. 
kadang kadangkan .. membuatkan orang lain bahagia .. diri pun turut rasa bahagia tau . even pada mulanya agak menyakitkan .. tapi why not kita lakukan semua tu .. untuk orang yang kita sayang kan .. berbaloi or tak .. dihargai or tak .. kita patutnya buat semua tu dengan ikhlas .. even diorang tak nampak semua tu .. just ingat ALLAH S.W.T nampak .. dia tahu semua nawaitu kita .. okay ... 
kalau kita lakukan semua tu hanya untuk dilihat oleh seseorang tu .. itu bukan namanya pengorbanan .. tu kita nak diri ni dikenang .. cam nak terhutang budi laa .. buat pe .. tak ikhlas pun kan .. :) ...  kita kena lakukan sesuatu tu dengan keikhlasan .. okay okay .. heheh ..
kalau tak .. masakan ibu ibu kita sanggup korbankan diri dia .. semata-mata nak lahirkan kita .. betul tak ..  ??
certain people mesti kata .. eii ... buat pa nak berkorban .. bukan dia hargai pun .. yang sakit kita .. dia tahu ? hmm .. but ada certain .. dia sanggup berkorban even diri dia terluka ..tapi dia tetap sanggup berkorban . hanya semata-mata untuk lihat kebahagiaan orang tu .. yupp .. memang ni dunia realiti .. mana ada orang sanggup buat . but ! percaya la .. ada juga sesetengah manusia yang sanggup korbankan diri dia .. hanya untuk orang lain . bak pepatah ..' biar aku menjadi lilin untuk menerangi kehidupan orang lain walaupun diriku yang terbakar'... kan .. ?? hmm ..
okay girls n boys .. huhu .. :) . sorry kalau aku banyak melalut dalam ni . hehe ..

p/s: aku takkan lakukan sesuatu yang boleh membuatkan kau terluka .. sebab aku tak sanggup .. biarkan aku yang terluka .. aku tak kisah .. :) ..



No comments:

Post a Comment