... :) ....

“Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over.”

Wednesday, October 19, 2011

persahabatan ke cinta ?

assalamuailaikum ...

hey girls and boys kat luar sana .. :) goodnight yorhh .. :) .. aku ni keje men update post tengah tengah malam kan .. sah aku ni burung OWL .. huhuh .. malam aku berjaga . siang aku tidur ye tak . tett ! salah okay . aku still bangun pagi cam orang lain gak okay .. kalau bangun lambat kang . ada jugak yang kena bising kan .. so untuk elakkan diri dari dibebel .. lebih baik buat semua kerja siap siap .. kan kan kan ? :) .. so .. hari ni .. aku yang aku nak sampai kan erk ? PERSAHABATAN KE CINTA ? hmm .. kalau korang laa kan .. korang pilih yang mana .. sahabat ke, cinta ? huh ? 
haa .. apa dia ? aku tak dengar laa .. kuat kan sikit suara tu .. aku kurang jelas .. persahabatan ? cinta ? heyy .. tak kisah la yang mana korang pilih, asalkan pilihan korang tu tak akan buat korang menyesal suatu hari nanti .. okay . :)  
korang tanya aku ? hmm .. kalau aku .. aku pilih kedua-duanya .. :) sebab apa dua dua ? hmm .. meh sini aku nak habaq sikit .. kadang kadang dalam persahabatan pun boleh timbul rasa cinta kan .. so kalau yang bertuah tu . dia boleh dapat kedua duanya . persahabatan dia and cinta dia .. kan ? :) but .. sometime .. cinta tu yang menjadi ikatan persahabatan .. aku tau .. tak mudah untuk kita jadi kan orang yang kita cinta itu sebagai sahabat kita kan .. but .. pernah terfikir tak .. sebelum dia jadi orang yang kita cintai .. bukan kah dia pernah menjadi sahabat kita terlebih dahulu .. betul tak ? aku tengok zaman sekarang ni . bila dah hilang perasaan cinta tu .. orang korang cinta tu pun korang dah jadikan dia sebagai orang luar .. kenapa tak kembalikan dia sebagai sahabat .. betul tak ? correct me if i was wrong .. :) .. 
but ... kalau di suruh untuk membuat pilihan di antara salah satu tu .. aku akan pilih persahabatan .. even diri akan terluka .. aku tetap pilih sahabat ... sebab aku pilh persahabatan .. sebabnya .. persahabatan adalah satu hubungan yang sangat erat .. kita selalu berkongsi pelbagai cerita dengan sahabat kita . betul tak ? suka duka kita kongsi bersama .. tapi .. dalam cinta .. tak semua yang kita cerita kan ? kadang kadang kita berahsia bukan bermaksud kita tidak mempercayai kepada orang kita cintai tu tapi kita kalau boleh .. kita cuba untuk tidak membebankan dia .. sebab adakalanya . beban itu akan menyebabkan orang kita cintai meninggalkan kita macam tu je .. isn't it ? tapi sahabat, pernah tak dia buat macam tu kat kita .. kalau boleh .. dia nak jadi tempat untuk kita berduka .. itu pun cukup bagi dia .. dia tak minta untuk menjadi tempat untuk bersuka ria .. asalkan menjadi tempat berduka .. sudah cukup puas bagi dia . betul kan .. yup ! memang aku tak nafikan tak semua sahabat itu baik .. kadang kadang ada juga yang jenis untuk memanfaatkan kita ..but .. cuba berfikir sejenak .. masa kita selalu susah .. antara cinta dan sahabat .. siapa yang terlebih dahulu kita cari .. sahabat kan .. dan selalunya sahabat tu ada untuk kita .. :) ..
maaf .. kalau pendapat dan pandangan aku ni salah .. ni hanya dari pendapat dan pandangan aku ja .. kalau pendapat korang berbeza dengan aku .. aku tak kisah . sebab itu hak masing masing untuk pendapat masing masing kan .. so buat pilihan yang terbaik ok .. tapi jika tersalah pilih .. jangan berputus asa .. jadikan dia sebagai pengalaman .. okay .. :) .. 


p/s: jangan pernah sesal .. melihat kau bahagia .. turut buat aku bahagia .. walaupun aku yang terpaksa melakukan pengorbanan itu .. :) 




No comments:

Post a Comment