... :) ....

“Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over.”

Wednesday, October 12, 2011

rindu ?? hmmm ??

assalamuailaikum .. 

nampaknya dah alam aku tak update blog aku ni kan .. tambah-tambah blog yang lagi satu tu ... habis bersarang tebuan dah pun kat dalam tu .. heheh .. :) .. sorry laa . aku agak busy lately ni .. tu yg susah untuk aku update story baru .. okay .. so korang rasa sebab apa aku pilih tajuk ni ? hmmm ? heheh .. 
ada banyak sebab aku pilih tajuk ni .. RINDU ? sape kat sini tak prnah merindui seseorang ? angakat tangan ... eh eh !!! aku nampak hanya segelintir orang je laa .. kiranya .. kebanyakan mesti pernah rasa sakit menahan rindu dan menanggung rindu kan ?? hmm .. 
rindu ?? apa yang korang faham tentang rindu ?? rindu ni merupaka satu perasaan yang kurang menyenangkan bagi seseorang yang menanggung rindu tapi menyenangkan hati seseorang yang mengetahui kita sedang merinduinya .. hanya dengan cara ni ja, kita boeh tahu samada diri ini penting atau tidak buat dirinya .. :) ..
kadang-kadang rindu ni boleh menyesakkan jiwa .. mengacau ketenangan hati .. rindu ni juga racun bagi seseorang itu .. disebabkan rindu badan menjadi mangsa .. hilang arah .. tak tahu apa harus dilakukan untuk mengurangkan rasa rindu .. jika diberi pilihan .. perasaan rindu ini tidak mungkin akan menjadi pilihan .. sakit merindui seseorang amat menyakitkan .. tak sanggup untuk menanggung perasaaan seperti ini .. 
kerana rindu jugak lah ! membuatkan seseorang itu sanggup melakukan apa saja asalkan rasa rindu itu bisa berkurangan .. tak semua beruntung dapat rasa diri dirindui oleh seseorang yang istimewa .. tak mudah untuk meminta diri dirindui .. kita akan sedari rindu itu .. bila seseorang itu jauh dari kita .. bila dia jauh . baru kita sedar betapa pentingnya dia untuk kita .. ketika dia dekat dengan kita , kita tak pandai menghargai dirinya .. bila berjauahan .. baru tahu betapa perit dirasainya .. hmm .. : ) .. 
lafazkan rindu jika benar anda merasainya .. lafazkan sebelum ia terlambat ..


p/s: hmmm .. yupp .. mmg aku merindui .. mmg itu yang aku rasai pada kala ini . tapi .. apa perasaan yang sama kau rasai .. ? hmmm ? biarlah .. biarlah aku saja yang mengakui aku rindu .. aku rindu dengan kenangan lalu .. hanya Allah yang mengetahui . betapa aku sangat merinduimu .. teramat .. tak mungkin untuk aku melenyapkan semua kenangan lalu .. apa yang aku mampu lakukan hanya mendengar sesuatu yang dapat menghilangkan rasa rindu ini .. hanya dengan cara ni dapat membantu aku mengurangkan rasa itu . sungguh .. aku mmg tak sanggup untuk berhadapan dengan perasaan seperti ini lagi . ckup ! :) ..

No comments:

Post a Comment